Eiropas skolas ilgtspējībai un pietiekamībai
Skolotāju pieredze ES Erasmus+ projekta K1 aktivitātē augusta izskaņā Barselonā
04.09.2024. Erasmus +
Augusta izskaņā (25.08.2024.-31.08.2024.) datorikas skolotāja Dana Faivelsone-Bidiņa un mūzikas skolotāja Linda Rozentāle-Auziņa Eiropas Savienības Erasmus+ projekta K1 aktivitātes ietvaros devās uz “Social and Emotional Learning (SEL) for Successful Schools” kursiem Barselonā; skolas prioritātes un projekta mērķi ir pozitīvas sociāli emocionālās mācību vides veidošana un skolēnu pašvadītas mācīšanas kompetences paaugstināšana.
Kursu ietvaros ar dažādām metodēm bija iespēja apgūt rīkus un stratēģijas, kā izglītības procesā iekļaut sociāli emocionālo mācīšanos kā izglītības neatņemamu sastāvdaļu, lai visi skolēni apgūtu un pielietotu zināšanas, prasmes un attieksmes, lai attīstītu veselīgu identitāti, pārvaldītu emocijas un sasniegtu personīgos un kolektīvos mērķus, izjustu un izrādītu empātiju pret citiem, izveidotu un uzturētu atbalstošas attiecības un veidotu atbildīgus lēmumus.
Eiropas skolotāju akadēmijas (Europass Teacher Academy) Barselonas filiālē kolēģiem no Zviedrijas, Spānijas, Itālijas un Slovākijas mūsu skolotājas prezentēja Latviju, latviešu kultūru, Ogri un Ogres Kalna pamatskolu, skolas projektus un tradīcijas. Prezentācijas izskaņā visi aktivitātes dalībnieki vienojās kopīgā dziesmā “Bēdu, manu lielu bēdu, es par bēdu nebēdāj`”. Eiropas kolēģiem bija iespēja arī degustēt Latvijas rupjmaizi, kaņepju sviestu, dažādus sierus, kartupeļu izstrādājumus, “Laimas”, “Skrīveru”, “Selgas”, “Lāči” gardumus un citas latviešu nacionālās “pērles”.